M&M
 
 
 
 
Itella Posti Oy
Suomeen tuli neljä palkintoa Art Directors Club of Europe -kilpailusta.

Postin viime vuonna julkaisema Tom of Finland -postimerkkiarkki on voittanut hopeaa Art Directors Club of Europe -kilpailussa. ADC*E-palkinnot jaettiin nyt 24. kerran.

Suunnittelutoimisto Bothin tekemä postimerkkiarkki palkittiin kategoriassa Graphic Design.

 

Hopean lisäksi Suomeen tuli kolme Nomination-palkintoa.

Mainostoimisto 358:n Radio Aallolle tekemä Let the music do the talking palkittiin tv-mainosten sarjassa. Suunnittelutoimisto BondinDesignmuseolle luoma uusi visuaalinen ilme ja bränditoimistoWerkligin Kyrö Distillery Companylle tekemä uusi ilme palkittiin molemmat Corporate Brand Identity -sarjassa.

ADC*E -kisan Grand Prix meni Leo Burnettin Procter & GamblenAlways-brändille tekemällä #LikeAGirl-kampanjalle. Kaikki voittajat voi katsoa täältä.

Voittoa tavoittelemattoman Art Directors Club of Europe -järjestön kisaan osallistui 667 työtä 21 Euroopan maasta. Kilpailun tuomaristo koostui 51 mainonnan ja muotoilun ammattilaisesta.

 

Tänä vuonna tuomaristossa oli mukana kolme suomalaista:Dynamo&Sonin osakas, AD Jussi Snicker, kuvittaja, graafinen suunnittelija Janine Rewell ja Kallan & Con suunnittelija Hannu Koho.

Visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestön Grafian Vuoden Huiput liittyi Art Directors Club of Europen jäseneksi vuonna 2013. Yhteistyön myötä ADC*E-tuomaristoon on vuosittain valittu suomalaista osaamista. Kaikki Vuoden Huipuissa shortlistatut työt voivat osallistua kilpailuun.

http://www.marmai.fi/